6.2.11

Black Swan








 



Hvis du ikke har tenkt å ta turen på kino for å se Black Swan, så burde du ta en runde til med deg selv. For et kunstverk av en film. Jeg satt med gåsehud store deler av visningen og hadde en klump i magen da jeg gikk ut. Det er ikke uten grunn at Natalie Portman er nominert til Oscar for beste kvinnelige hovedrolle. 

Kosymene er designet av søsterparet Kate og Laura Mulleavy, designerparet bak Rodarte. Svart og hvitt er farger brukt for å understreke karakterforandringene og personlighetskampen som hovedperson Natalie Portman gjennomgår. I tillegg er ballettdraktene umåtelige vakre, skremmende og illustrerende for filmens tematikk. Hvis jeg kunne, ville jeg sett mer. Ahhh. 

Ph_various blogs. 

1 kommentar:

  1. åhh, har fått høre at den var ganske kjip og en smule forvirrende, men gleder meg uansett til å se den!

    SvarSlett